biuras@alytausvsb.lt (8 315) 51 653

Fizinio aktyvumo tendencijos

2017-12-13

     Fizinis aktyvumas – tai kūno judesiai, dėl kurių energijos sunaudojama daugiau nei ramybės būsenoje. Daugumos tyrimų duomenimis, galima daryti išvadas, kad gyventojų bei moksleivių kasdieninis aktyvumas nėra toks intensyvus. Didžiajai daugumai gyventojų būdingas fizinis pasyvumas, kurį šiuo metu galima skirti prie sveikatos rizikos veiksnių.

 

     Ši prielaida verčia ieškoti būdų, skatinančių didinti fizinį aktyvumą, ypač jaunos kartos atstovams – moksleiviams. Kadangi mokyklinio amžiaus laikotarpiu formuojasi dauguma žmogaus gyvensenos bruožų. Tarp jų, sveikatą stiprinantys gyvenimo būdo įpročiai, tokie kaip sveika mityba bei fizinis aktyvumas. Būtent dėl pastarojo stokos ankstyvajame amžiuje stipriai didėja rizika susirgti širdies bei kraujagyslių ligomis.

 

     Motyvacija? Iš kur jos pasisemti? Daugelis žmonių šiai dienai suvokia judėjimo svarbą sveikatai. Augant šiai tendencijai dauguma renkasi sveikesnį, judresnį gyvenimo būdą – populiarėja važinėjimai dviračiais, šiaurietiškas ėjimas, ilgi pasivaikščiojimai lauke, žaidimai, maratonai, mankštos, šokiai ir daugybė kitų judėjimą skatinančių formų. Belieka tik išsirinkti labiausiai priimtiną.

 

Keletas paprastų patarimų kaip padidinti kasdienį fizinį aktyvumą:

 

  • raskite mankštai kasdien bent 10 – 15 min.;
  • būkite aktyvesni darbe (darykite pertraukėles);
  • mažiau laiko praleiskite prie televizoriaus, kompiuterio ir t.t.;
  • bendravimą derinkite su judėjimu;
  • įvairias progas švęskite kūrybingai ir fiziškai aktyviai;
  • į darbą, esant galimybei, keliaukite dviračiu arba pėsčiomis;
  • laisvalaikį su šeima leiskite aktyviai;
  • liftą keisite laiptais;
  • kaip savęs motyvavimo priemonę – naudokite žingsniamatį.

 

     Visi šie patarimai priklauso tik  nuo vieno faktoriaus – Jūsų. Tik Jūs galite lemti savo ateitį, kūno linijas, sveikatą bei grožį. Gyvenimas yra mankšta: tik nuosaikūs fiziniai pratimai gali pagerinti Jūsų sveikatą. Judėjimas – pagrindinis sveikatos rodiklis. Todėl turime pasistengti, kad fizinė veikla taptų kasdienybe, mankšta neturi sukelti skausmo, stovėti yra geriau negu sėdėti, judėti – geriau negu stovėti. Vadinasi ką nors daryti yra geriau, negu nedaryti nieko (Blair, 2016) .

 

 

 

Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro informacija

Kas privalo rūpintis žmonių sveikata?
sveika mokykla 20 metų