biuras@alytausvsb.lt (8 315) 51 653

Kaip pakeisti mitybos įpročius?

2020-08-25

  Maistas, kurį valgome, gali paveikti sveikatos būklę ir daryti įtaką ligų atsiradimui. Nors dauguma valgymo įpročių susiformuoja vaikystėje, tačiau tai pakeisti niekada nebūna per vėlu, bet tai reikalauja savikontrolės ir pastangų. Maistas daro didelę įtaką žmogaus sveikatai, dėl to svarbu atkreipti dėmesį į kasdienius mitybos įpročius.

 

  Dauguma žmonių, kurie nusprendžia maitintis sveikiau pradeda nuo greitų ir kardinalių mitybos pokyčių. Staigiai ir radikaliai pakeitę mitybos įpročius, pavyzdžiui, nevalgydami nieko, išskyrus kopūstų sriubą, galima numesti svorio per trumpą laiką, tačiau tokie radikalūs pokyčiai nėra nei sveika, nei gera idėja ir ilgainiui nebus sėkmingi ar net gi žalingi sveikatai. Nuolat gerinant savo valgymo įpročius, reikia apgalvoto požiūrio ir žinoti aišku tikslą.

 

  Siekiant pakeisti savo mitybos įpročius rekomenduojama rašyti maisto dienoraštį, kuriame matytųsi kasdieniai valgymo įpročiai. Mitybos įpročių dienoraštį reikėtų pildyti kelias dienas, nes tokiu būdu bus lengviau stebėti mitybos įpročius. Dienoraštyje reikėtų užrašyti viską: ką valgote, kuriuo laiku, kaip jaučiatės pasirinkdami vieną ar kitą užkandį, ar jaučiatės alkanas. Taip pat išskirkite tuos valgymo įpročius, kurie gali priversti jus persivalgyti. Valgykite tik tada, kai esate tikrai alkanas, o ne tada, kai esate pavargęs. Jei pastebite, kad valgote, kai jaučiate ne tik alkį, bet ir emocijas, tokias kaip nuobodulys ar nerimas, pabandykite rasti nevalgymo užsiėmimą: pasivaikščiokite gryname ore, susitvarkykite kambarį, tai padės išvengti nereikalingo valgymo. Susiformuoti naujiems įpročiams reikia laiko, tad išanalizavę savo kasdienės mitybos įpročius, atkreipkite dėmesį, kurie iš jų gali daryti neigiamą poveikį sveikatai ir pasirinkę tuos, kuriuos norite pakeisti, darykite tai po truputį, ieškodami sveikesnių alternatyvų.

 

  Keičiant mitybos įpročius svarbu žinoti, kuriuos maisto produktus pasirinkti į sveikatai palankesnius. Tą padės padaryti, jeigu atkreipsite dėmesį į maisto etikečių ženklinimą. Vienas iš simbolių – „Rakto skylutės“ simbolis, kuriuo žymimi įprasti maisto produktai, tačiau juose mažiau cukraus, druskos, sočiųjų riebalų, nėra maisto saldiklių, o tokių maisto produktų Lietuvoje yra jau daugiau kaip trys šimtai. Pasirinkę sveikatai palankesnį maistą pradėsite nuo savo mitybos įpročių pokyčių, kurių dėka jausitės sveikesni.

 

 

Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro informacija

Kaip vertinate teikiamų paslaugų kokybę?
sveika mokykla 20 metų