biuras@alytausvsb.lt (8 315) 51 653

Su kovo 8 - ąja!

2018-03-08

     Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras sveikina visas moteris su Tarptautine moters diena ir linki visada išlikti gražiomis, pasitikėti savimi, o svarbiausia – būti sveikomis.

 

     Kiekviena moteris yra jau nuo mažens, kaip mama, visada pirma pasirūpina kitais, o po to, tik savimi. Todėl skatiname visas moteris pamilti save ir pasirūpinti savo sveikata ir grožiu.

 

     Keletas mankštelių, pratimų kuriomis padailinsite savo kūno linijas. Jums nereikės mokėti pinigų ar eiti iš namų, viską galėsite daryti laisvu metu, namuose. Juk artėja pavasaris, todėl padailinusios savo kūno linijas jausitės labiau pasitikinčiomis savimi, gražesnės sau ir kitiems.

 

 

MANKŠTA KAKLO ir VEIDO ODOS STANGRINIMUI

 

     Mankštą galima atlikti sėdint arba stovint. Nugara tiesi, kojos ant žemės, pečiai vienoje linijoje, išsitempti.

 

Veido raumenų "suaktyvinimas"

 

      Reikia išsižioti maksimaliai plačiai, tarsi be garso sakydami „vau“. Tada lūpas suveskite į bučinį. Pakartokite 5 kartus.

 

„Juoko raukšlių“ zonos stangrinimas

 

     Įkvėpkite burna kuo daugiau oro ir sulaikykite jį skruostuose. Jie turėtų būti išpūsti. Kvėpuokite per nosį, neišleisdami oro iš burnos ertmės. Paskaičiuokite iki 10. Stumtelkite visą orą į dešinį skruostą, skaičiuodami iki 10. Paskui – į kairįjį. Toliau užpildykite visu esamu burnoje oru zoną virš viršutinės lūpos, paskiausiai – po apatine lūpa, nukreipdami orą link smakro. Kas kartą suskaičiuokite iki 10.

 

 

SĖDMENŲ  IR KOJŲ STANGRINIMAS

 

      Pats paprasčiausias, bet labai efektyvus pratimas – pritūpimai. Darant šį pratimą labai svarbu, atliktį jį taisyklingai.  Nugarą stenkitės laikyti tiesiai, kojas laikykite pačių plotyje ir tūpkite žemyn taip, tarsi sėstumėte ant kėdės (keliai negali išsikišti už pirštų). Kildamos į viršų įtraukite sėdmenų raumenis ir po kelių sekundžių vėl atpalaiduokite. Pratimą pakartokite 30 kartų. Pailsėjusios atlikite dar dvi serijas.

 

      Antras pratimas – kojų kėlimas atsigulus šonu. Atsigulkite ant šono, suglauskite kojas ir šiek tiek kilstelėkite į viršų nuo žemės. Vieną koją lėtai kelkite aukštyn ir vėl nuleiskite, o kitą stenkitės išlaikyti tokioje pat pozicijoje. Pratimą abiem kojoms atlikite po 15-20 kartų.

 

 

PILVO PRESUI

 

     Pirmas pratimas. Atsigulkite ant nugaros, ją pilnai priglauskite prie žemės, rankos ant žemės (šalia klubų),  kojas iškelkite į viršų, suglauskite ir sukite mažus ratukus  10 - 15 kartų į vieną pusę po to, į kitą. Apsikabinkite kojas (iki 10 suskaičiuokite) ir pakartokite dar antrąją seriją.

 

     Antras pratimas lenta. Per alkūnes sulenktomis rankomis remkitės į žemę. Kojas, sėdmenis, nugarą ir galvą stenkitės laikyti vienoje linijoje. Įtraukite pilvo presą ir sėdmenis. Tokioje padėtyje išsilaikykite bent 30 sekundžių. Ilgainiui laiką turėtumėte ilginti bent iki minutės.

 

 

RANKŲ MANKŠTA

 

  • Atsistokite, kojas laikykite pečių plotyje;
  • Nugarą laikykite tiesiai, šiek tiek suveskite mentes;
  • Abi rankas ištieskite į šalis, delnais į apačią, kad su pečiais sudarytų vieną liniją;
  • Po 30 sekundžių trumpais judesiais pradėkite siūbuoti rankomis aukštyn-žemyn;
  • Delnus pasukite vertikaliai ir vėl 30 sekundžių mojuokite rankomis;
  • Delnus nusukite į priešingą pusę ir vėl, nedarydami pauzių mojuokite 30 sekundžių;
  • Grįžkite į pradinę padėtį – delnais žemyn ir vėl mojuokite aukštyn-žemyn 30 sekundžių;
  • Po to pakeiskite kryptį – ištiestomis rankomis mojuokite pirmyn ir atgal 30 sekundžių;
  • Pratimą užbaigiant 30 sekundžių sukite ištiestas rankas ratuku į vieną pusę, paskui – į kitą;
  • Jeigu jaučiate, kad rankos dar nepavargo, nesustodamos atlikite antrąją seriją.

 

 

Taip pat nepamirškite nemokamų prevencinių programų kurios apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo lėšų

 

  • Gimdos kaklelio vėžys  -  skirta moterims nuo 25 iki 60 metų. Atliekama kartą per 3 metus, atliekamas citologinio tepinėlio tyrimas. Gavus jo rezultatus gali būti atliekama biopsiją.
  • Krūties vėžys - skirta moterims nuo 50 iki 69 metų. Atliekama kartą per 2 metus, atliekama momografinis tyrimas.
  • Storosios žarnos vėžys - skirta asmenims nuo 50 iki 75 metų. Atliekama kartą per 2 metus, Pacientui atliekamas slapto kraujavimo testas.

    

 

     Dėl VISŲ NEMOKAMŲ vėžio prevencinių programų reikėtų kreiptis į savo šeimos gydytoją, kuris išsamiai supažindins su programomis ir paskirs reikiamus tyrimus.

    

 

Kovo 8 diena skirta visoms moterims, paskirkite laiko sau ir pasilepinkite.

 

 

Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro informacija

 

Kas privalo rūpintis žmonių sveikata?
sveika mokykla 20 metų