biuras@alytausvsb.lt (8 315) 51 653

Užsiėmimai psichoaktyviųjų medžiagų prevencijos tema paaugliams – ką galime padaryti kitaip, o gal įdomiau?

2018-02-13

     Ko gero, ne vienam specialistui, kalbančiam su paaugliais / jaunimu psichoaktyviųjų medžiagų (alkoholis, tabako produktai, narkotikai) prevencijos temomis, tampa iššūkių šių paskaitų metu išlaikyti jaunimo dėmesį, sudominti aiškinama tema, sulaukti atgalinio ryšio, kad šios aktualios temos būtų tikrai naudingos. Labai dažnai paaugliai, vos išgirdę apie ką bus kalbama išsako savo nuomones „apie tai kalbėjom praeitais metais“, „man tas neįdomu“, „mes viską žinom“., „namuose tėvai klabėjo“, „kai reikia, pats informacijos randu internete“ ir pan. Dėl šių priežasčių kartais būna iššūkis paruošti įdomią paskaitą. Įdomu, kad kai kurių autorių nuomone, kalbėti apie psichoaktyvias medžiagas paskaitų forma nėra tinkamiausias metodas. Kaip dažnai rodo moksleivių apklausos, jie nori aktyviai dalyvauti kalbant tokiomis svarbiomis temomis. Mokslininkai teigia, kad šių dienų paaugliai dažnai negeba sukaupti dėmesio matydami skaidres, klausydami tik „kalbamo“ teksto, jiems sudominti reikia interaktyvių ir kūrybiškų mokymo metodų.

 

    Vienas tokio pavyzdžių gali būti metodas, kurių metu specialistas/paskaitos lektorius ir paskaitos dalyvis/klausytojas – viena komanda arba lygiaverčiai partneriai. Šio metodo metu specialistas skaito pateiktą  istoriją, o mokiniai ją užrašo arba nupiešia. Istorija susideda iš 4 dalių, kurių kiekviena „pasakoja“ savo istoriją. Lektoriaus skaitomi klausimai padeda „išsigryninti“ mokiniams istoriją, pamatyti ją vis kitu „kampu“. Įdomu tai, kad rašydami ar piešdami šią istoriją moksleiviai labai aiškiai išreiškia „teisingą“ ar „neteisingą“ elgesį - jie patys komentuoja, kad taip pasielgti „neatsakinga“, „neleistina“ ir pan. Pastebėta, kad jo metu, netgi tie, kurie buvo skeptiškai nusiteikę dėl „piešimo“ gali susikaupti ir įsijungti į darbą, nupiešti arba parašyti „savo istoriją“. Aišku, net ir toks metodas tiks ne visiems ir ne visada. Bet verta panaudoti jį ir pažiūrėti, kaip paaugliai rašo ar piešia savo istorijas.

 

     Keletas piešinių, kuriuose istorijas nupiešė ar užrašė Dainavos ir Likiškėlių pagrindinių mokyklų septintokai.

 

 

 

 Alytaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro informacija

Kas privalo rūpintis žmonių sveikata?
sveika mokykla 20 metų