biuras@alytausvsb.lt (8 315) 51 653

Vasara baigėsi. Prasideda ligų sezonas

2019-09-23

Kad ir kaip būtų liūdna, šiltasis metų sezonas baigėsi, o su juo – ir lepinanti šiluma. Atvėsus orams daugelį pradeda kamuoti peršalimo ligos. Dienomis dar kartais pro debesis palepina saulė, o vakarais temperatūra staigiai krinta, todėl ne visuomet pasirenkame tinkamą aprangą ir taip perkaistame arba sušąlame. To pasekmė – skaudančios gerklės ir varvančios nosys. Kad to išvengtume, turime imtis profilaktinių priemonių, nelaukdami, kol ligos paplis. Nors rudenį susirgti peršalimo ligomis tikimybė padidėja, tačiau retas imasi priemonių, kad to išvengtų.

 

Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, gyventojų sveikatos būklė tik apie 10 proc. priklauso nuo medicinos tarnybų veiklos. Likusi gyventojų sveikatos būklės dalis priklauso nuo kitų veiksnių: aplinkos, paveldėjimo, gyvenimo būdo ir kt. Todėl galime daryti išvadas, kad žmonių sveikatos būklė priklauso nuo jų pačių – ar žino kaip apsisaugoti nuo ligų ir kaip elgtis susirgus.

 

Peršalimo ligoms imlesni senyvo amžiaus žmonės, vaikai. Susergame, kuomet imuninė sistema yra nusilpusi ir oro temperatūra nuolat kinta. Peršalimo ligas – dar vadinamas kvėpavimo takų infekcijomis – sukelia bakterijos ir virusai. Dauguma jų normaliomis sąlygomis gyvena žmogaus organizme, dažniausiai nosiaryklėje ir ryklėje. Kuomet imuninė sistema nusilpsta, žmogaus organizmas nesugeba su jais kovoti ir jie pradeda daugintis, taip sukeldami įvairias ligas.

 

Užsikrečiama oro lašeliniu būdu kosint ar čiaudint, taip pat per rankas ar daiktus, kuriuos lietė sergantis asmuo. Virusai paprastai į organizmą patenka per nosį arba akis ir dauginasi nosiaryklėje. Jie yra labai lengvai perduodami, todėl nekontroliuojamos ligos sparčiai plinta.

 

Peršalimo ligos dažnai yra maišomos su gripu. Lentelėje pateikiami simptomai, būdingi gripui ir peršalimo ligoms:

Pajutus pirmuosius peršalimo simptomus, patartina imtis priemonių, kad rimčiau nesusirgtumėte.

 

 

  • Pasinaudokite paprastomis žinomomis priemonėmis – kojų mirkymas šiltame vandenyje su druska, karštos arbatos su medumi, imbieru, citrina. Drėkinkite namų orą, vėdinkite patalpas ir venkite didesnio fizinio krūvio – ilsėkitės.
  • Norint išvengti peršalimo ligų, svarbu nuolat stiprinti imunitetą, sveikai ir reguliariai maitintis, vengti pernelyg riebaus, saldaus, perdirbto maisto. Padidinti suvartojamų daržovių, vaisių, grūdinių produktų kiekį. Jie mūsų organizmui suteiks reikalingų antioksidantų.
  • Taip pat labai svarbu nepamiršti judėti. Fizinis aktyvumas stiprina imunitetą, gerina nuotaiką, kurią temdo apniukusios rudens dienos. Todėl kasdien bent po pusvalandį turime užsiimti aktyvia fizine veikla.
  • Daugumos iš mūsų kasdienis palydovas tiek darbe, tiek namuose yra stresas. Jis silpnina imuninę sistemą, todėl kiek įmanoma turime jo vengti, daugiau ilsėtis, užsiimti mėgstama veikla.
  • Ir galiausiai, nepamirštame pasirūpinti tinkama apranga – rengtis natūralaus pluošto drabužiais, kurie palaiko kūno šilumą ir išgarina drėgmę.
  • Norint išvengti ligų, turime nepamiršti svarbiausių higienos taisyklių – reguliariai plauti rankas, kosint ar čiaudint veidą prisidengti ne ranka, o vienkartine nosinaite, taip apsaugant kitus asmenis nuo užkrato.
  • Kiek įmanoma vengti didesnių žmonių susibūrimo vietų bei kontakto su sergančiais asmenimis.

 

Primename, kad savigyda antibiotikais ne tik neduos jokios naudos sergant virusinėmis peršalimo ligomis arba gripu, tačiau netgi gali būti žalinga. Maždaug 80 proc. infekcinių ligų, paveikiančių nosį, ausis, gerklę ar plaučius, yra virusinės kilmės, todėl antibiotikų vartojimas nepadės.

 

Netinkamas antibiotikų vartojimas didina atsparumo antibiotikams atsiradimo riziką. Dėl to ateityje galime neturėti reikalingo veiksmingo gydymo. Nes antibiotikai yra veiksmingi tik gydant bakterines infekcijas. Todėl tik gydytojas, nustatęs ligos sukėlėją, gali skirti antibiotikus.

 

Rūpinkitės savo sveikata!

Kaip vertinate teikiamų paslaugų kokybę?
sveika mokykla 20 metų